loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 2420 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

 

همه چيز درباره آزمايش قبل از ازدواج

وقتي براي عقد به دفاتر ازدواج مراجعه مي کنيد، همانجا به شما نامه اي مي دهند که با مهر برجسته اعتبار گرفته است. دفتر دار شما را به آزمايشگاه ارجاع مي دهد و ازتان مي خواهد که اول برگه سلامت جسمي تان را پيش او ببريد تا او مجوز جاري کردن خطبه عقد را داشته باشد. اما اين برگه چيست و چه چيزي را ثابت مي کند.

برگه سلامت زوجين شامل برخي آزمايش هاي خاص مي باشد كه انجام آنها براي جاري شدن خطبه عقد از سوي زوجين الزامي است. در اين رابطه برخي از متخصصين توصيه مي کنند كه بهتر است زوجين در مرحله قبل از ازدواج علاوه بر آزمايش هاي الزامي، برخي آزمايش هاي مهم و حياتي ديگر را نيز در دستور كار خود قرار داده و بنيان زندگي و سلامت خانواده آينده شان را تضمين کنند.

در آزمايش هاي قبل از ازدواج از خون و ادرار افراد نمونه گيري مي شود.

از بررسي نمونه گيري خون فرد مي توان به بيماري هاي خوني ( تالاسمي )، ژنتيكي و مقاربتي و از نمونه ادرار مي توان به اعتياد يا عدم اعتياد فرد پي برد.

همه چیز درباره آزمایش قبل از ازدواج-www.tudartu.ir



1 - آزمايش عدم اعتياد

براي تشخيص اعتياد زوجين به انواع مواد مخدر از هر دو نفر چه دختر و چه پسر نمونه ادرار گرفته و آزمايش و بررسي مي شود. علت اصلي توجه به اين آزمايش اين است كه مصرف سيگار و مواد مخدر در زن يا مرد نه تنها باعث برخي بيماري هاي عصبي، پرخاشگري و ... در خود فرد مي شود و زندگي زناشويي را به نابودي مي كشاند بلكه بر قدرت باروري زن و يا ايجاد اختلالات رفتاري و عقب ماندگي هاي ذهني در جنين و نوزاد بسيار تاثيرگذار مي باشد.

2 - بررسي بيماري تالاسمي

تالاسمي يك بيماري ارثي است كه در آن مغز استخوان قادر به ساختن هموگلوبين به مقدار كافي نمي باشد. هموگلوبين نام ماده اي در خون است كه سلولهاي قرمز خون به وسيله آن اکسيژن را به قسمتهاي مختلف بدن مي رساند.

تالاسمي دو نوع است: مينور و ماژور

_ تالاسمي مينور : اين تالاسمي در علم پزشكي به عنوان بيماري تلقي نشده و فرد مبتلا به آن به راحتي مي تواند به زندگي شخصي خود ادامه دهد. مشكل اين افراد زماني بروز مي نمايد كه با فردي ازدواج نمايند كه او هم تالاسمي مينور دارد. در اين حالت 25 درصد احتمال دارد كه فرزند آنها با بيماري تالاسمي ماژور به دنيا بيايد.

_ تالاسمي ماژور : در تالاسمي ماژور فرد به دليل اختلال در هموگلوبين بدنش به کم خوني شديد مبتلا مي گردد و به همين دليل درگير مشكلاتي چون پوکي استخوان، اختلال عملکرد غدد داخلي مانند لوزالمعده و بروز ديابت، مشکلات قلبي عروقي، مشکلات گوارشي و... مي گردد. بر اين اساس معمولاً طول عمر اين افراد کوتاهتر از افراد معمولي مي باشد.

3 - بررسي بيماريهاي مقاربتي چون سوزاک، سيفليس، ايدز و ...

بيماريهاي مقاربتي به بيماري هايي گفته مي شود که در زمان تماس جنسي از فردي به فرد ديگر منتقل مي شوند. متخصصين بر اين باورند كه افراد بايد قبل از ازدواج به وسيله برخي آزمايش هاي خاص از عدم وجود اين بيماري ها در خود و فرد مقابل اطمينان حاصل نمايند تا هم سلامت خودشان تامين گردد و هم نسبت به سلامت فرزندانشان در آينده اطمينان حاصل نمايند.

4 - آزمايش هاي ژنتيك

هزاران نوع بيماري ارثي وجود دارند كه ممکن است از طريق به ارث رسيدن ژنهاي مشترک در پدر و مادر، فرزندان را مبتلا سازند. هدف اصلي مشاوره ژنتيک، مشخص کردن خطر وقوع يا تکرار بيمارهاي ارثي و انتقال آن از مادر به نوزاد است.

معمولاً متخصصان توصيه مي کنند که تمام اقشار جامعه قبل از ازدواج به متخصصين ژنتيک مراجعه كرده و آزمايش هاي آن را انجام دهند اما از ديد آنها انجام اين آزمايش ها براي برخي از افراد و گروهها لازم و ضروري مي باشند كه در زير به برخي از آنها اشاره مي شود :

1 - افرادي که قصد ازدواج فاميلي دارند. (با هر نسبتي)

2 - ازدواج غير فاميلي که در آن يکي از طرفين (دختر يا پسر ) داراي اختلال ژنتيکي مادرزادي هستند.

3 - دختر و پسر سالمي که بستگان درجه يکشان دچار اختلالات ژنتيكي مي باشند.

4 - خانم هايي که در سن زير 18 سال و بالاي 33 سال باردار مي شوند.

5 - ازدواج با دختر يا پسري که در مراکز پرخطري چون کارخانه مواد شيميايي، انرژي هسته اي و ... کار مي کنند.

آزمايش قبل از ازدواجازدواجدفاتر ازدواجآزمايشگاهبرگه سلامتآزمايش عدم اعتيادمواد مخدرزناشوييتالاسميتالاسمي مينورتالاسمي ماژوربيماريهاي مقاربتيسوزاکسيفليسايدزآزمايش هاي ژنتيک
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟