loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 1249 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)



براي شروع ماساژ ابتدا کف هر 2 دست را به مقدار اندکي روغن آغشته کرده و سپس آن‌ها را روي دو طرف صورت‌تان قرار دهيد به‌گونه‌اي که کف هر 2 دست‌تان روي عضلات گونه قرار بگيرد.
 
يکي از پرکاربردترين فوايد ماساژ، پيشگيري از پيري پوست و حفظ جواني و شادابي آن است. امروزه افراد زيادي در سراسر جهان از افراد سرشناس و مطرح مانند بازيگران و هنرمندها گرفته تا عموم مردم از تکنيک‌هاي مختلف ماساژ درماني براي حفظ زيبايي و نشاط خود بهره برده و به اين ترتيب با کمک اين تکنيک‌ها به جنگ چين و چروک‌هاي دوران ميانسالي مي‌روند.
در اين جا ماساژي را به شما معرفي خواهيم کرد تا بدون نياز به فرد ديگري خودتان اين تکنيک‌ها را روي عضلات و پوست صورت‌تان پياده کنيد و از اثرات مفيد و شفابخش آن براي جوان‌سازي و نشاط پوست خود کمک بگيريد.

  • روغن زيتون را فراموش نکنيد

براي شروع اين ماساژ پيش از هر چيز لازم است صورت خود را از هر گونه مواد آرايشي و بهداشتي پاک کنيد و سپس صورت‌تان را شسته و آن را با حوله‌اي نرم خوب خشک کنيد. سپس مقداري روغن زيتون يا بادام آماده کرده و در اتاقي مناسب و آرام آماده ارائه ماساژ به عضلات صورت‌تان شويد. در اين مرحله لازم است يک صندلي و ميز را کنار هم قرار دهيد و ظرف روغن را روي ميز و در دسترس خود بگذاريد تا بتوانيد هنگام نياز سرانگشتان خود را به روغن آغشته کنيد.

  • از پيشاني شروع کنيد

بهترين حالت براي ارائه اين ماساژ آن است که مقابل‌تان آينه‌اي قرار داده و مستقيم در آينه به چشمان خود نگاه کنيد. سپس سرانگشتان خود را به روغن آغشته کرده و آن‌ها را از خط عمودي که وسط 2 ابرو روي پيشاني قرار دارد، قرار دهيد و به آرامي سرانگشتان هر 2 دست را به سمت بيرون پيشاني و شقيقه‌ها هدايت کنيد. اين کار را بايد به آرامي انجام دهيد و هر بار که آن را تکرار مي‌کنيد اندکي بر فشار سرانگشتان‌تان بيفزايد.
اين ماساژ موجب تقويت عضلات و پوست ناحيه پيشاني شده و براي افرادي که هنگام صحبت کردن زياد از عضلات پيشاني خود استفاده مي‌کنند و روي پيشاني‌شان چين‌هاي افقي و عمودي زياد است، بسيار مناسب است. اين بخش را 2 تا 3 دقيقه ماساژ دهيد.

ماساژ پوست و چین و چروک

 

 

  • چين ابرو را مهار کنيد


حتما براي‌تان پيش آمده در گفت‌ و گو با يکي از دوستان يا آشنايان متوجه شويد که او يکي از ابروهايش را بالا مي‌اندازد. اين کار موجب مي‌شود تا به مرور زمان چين عميقي بالاي ابروي او ديده شود. اين ماساژ براي پيشگيري از بروز چين ابرو در افرادي که عادت دارند ابروي خود را بالا بيندازند بسيار مفيد است. اين گروه کافي است با سرانگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند به‌گونه‌اي که انگشت وسط آن‌ها که بلندترين انگشت محسوب مي‌شود روي ابروها حرکت کرده و مابقي عضلات بالا و پايين ابرو را لمس کنند. به اين ترتيب وقتي به پايان ابرو نزديک مي‌شويد با چرخشي به سمت پايين روي شقيقه‌ها را نيز لمس کرده و اين کار را چند بار تکرار کنيد. تکرار اين ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقيقه‌ها و در مدت زماني 3 تا 5 دقيقه‌اي بسيار مناسب است.
 

ماساژ پوست و چین و چروک

 

  • پشت لب‌ها را ماساژ دهيد


يکي ديگر از مناطقي که ممکن است بعد از 45 سالگي با چين و چروک‌هايي همراه شود فاصله ميان لب بالايي و بيني است. اين منطقه نيز از جمله مناطقي است که ممکن است در سنين کهنسالي مملو از چروک‌هاي عميق و عمودي شود. براي پيشگيري از بروز چين‌هاي عميق در اين ناحيه بهترين روش استفاده از ماساژ فشار در اين ناحيه است. براي شروع سرانگشت هر 2 انگشت سبابه را روي گودي بالاي لب قرار داده و آن را به‌مدت 30 ثانيه به‌صورت ملايم فشار دهيد. سپس سرانگشتان هر 2 دست را به آرامي به سمت گوشه‌هاي لب بکشيد و آن را تا نزديکي لاله گوشتان امتداد دهيد. پيش از هر چيز فراموش نکنيد که سرانگشتان‌تان را با مقدار اندکي روغن آغشته کنيد.
 

ماساژ پوست و چین و چروک

 

  • از افتادگي عضلات لب پيشگيري کنيد


افتادگي عضلات لب نيز يکي ديگر از مشکلاتي است که اغلب خانم‌ها در سنين بالاي 40 سالگي با آن روبه‌رو مي‌شوند. اين مسئله در برخي افراد به‌صورت سطحي و در برخي ديگر به‌دليل ‌مراقبت نکردن به‌صورت خطوط عميق مايل به پايين ديده مي‌شود. براي پيشگيري از بروز اين افتادگي و خطوط زير لب و در اطراف چانه بهترين روش استفاده از ماساژ عضلات اين ناحيه است. براي ماساژ کافي است با سرانگشت هر 2 انگشت سبابه نقطه گودي را که روي چانه قرار دارد به‌مدت 30 ثانيه فشار دهيد و پس از آن با فشار اندکي هر 2 انگشت سبابه را به سمت گوشه‌هاي خارجي لب پاييني هدايت کرده و عضلات اين ناحيه را تقويت کنيد.
 

ماساژ پوست و چین و چروک

 

  • تقويت عضلات گونه با کف دست


براي تقويت عضلات گونه نيز راه‌حل‌هاي متعددي وجود دارد که يکي از آن‌ها ارائه ماساژ به عضلات اين ناحيه است. براي شروع ماساژ ابتدا کف هر 2 دست را به مقدار اندکي روغن آغشته کرده و سپس آن‌ها را روي دو طرف صورت‌تان قرار دهيد به‌گونه‌اي که کف هر 2 دست‌تان روي عضلات گونه قرار بگيرد. سپس کف دست‌ها از پايين گونه به سمت بالا حرکت دهيد. تنها مراقب باشيد که هنگام پايين آوردن کف هر 2 دست آن‌ها را از روي صورت‌تان برداريد و دوباره روي گونه‌ها قرار داده و عضلات را به سمت بالا هدايت کنيد. با تکرار اين ماساژ به‌مدت 3 تا 5 دقيقه مي‌توانيد عضلات گونه خود را تقويت کنيد تا فرم و ظاهر بهتري داشته باشند.

 

ماساژ پوست و چین و چروک

 

  • اين نقطه را 3 دقيقه فشار دهيد


روي هر 2 گونه نقطه‌اي وجود دارد که ماساژ دادن آن موجب افزايش ميزان نشاط و شادابي پوست بدن مي‌شود. اين نقطه از جمله نقاطي است که در طب سنتي چين، طب سوزني و طب فشاري نيز از آن براي افزايش ميزان نشاط و شادابي پوست استفاده مي‌شود. اين نقطه درست روي گونه‌ها و به موازات لاله گوش افراد به‌صورت قرينه وجود دارد. براي ماساژ اين 2 نقطه کافي است از 2 انگشت سبابه ‌خود کمک گرفته و اين نقطه را براي 3 دقيقه فشاردهيد. فشار دست‌تان نبايد به حدي باشد که در گونه خود درد يا تغيير رنگ احساس کنيد.
 

ماساژ پوست و چین و چروک

 

  • نکته

امروزه استفاده از متدها و تکنيک‌هاي ماساژ درماني براي حفظ جواني و شادابي پوست در کشورهاي مختلف و توسط متخصصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. اين شيوه شايد کم‌خطرترين و کم‌هزينه‌ترين روش براي حفظ جواني و نشاط در خانم‌هاي جوان محسوب ‌شود که امروزه در ميان خانم‌هاي ميانسال نيز طرفداران زيادي پيدا کرده است، زيرا اجراي آن دردسرهاي ديگر تکنيک‌ها و شيوه‌هاي مبارزه و مقابله با چين و چروک پوست را ندارد، عوارض داروهاي شيميايي و انواع کرم‌ها و لوسيون‌ها را به افراد تحميل نمي‌کند و از طرفي خرج چنداني ندارد زيرا فرد مي‌تواند با يادگيري برخي از ساده‌ترين اصول ماساژدرماني به اعضاي خانواده خود ماساژ ارائه دهد و اين ماساژ را نيز از يکي از اعضاي خانواده خود دريافت کند. اين تکنيک‌ها به راحتي مي‌تواند شما را از شر چين و چروک‌هاي سطحي و حتي برخي از چين و چروک‌هاي عميقي که گذر عمر به شما تحميل مي‌کند رهايي بخشد. اين تکنيک‌ها را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کرده و در اجراي آن‌ها مداومت داشته باشيد.

منبع: بیتوته

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟