loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 1361 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)

 

روشهاي درمان کک مک پوست

وجود کک مک روي بيني و گونه ها و صورت, بخشي از زيبايي شما را خدشه دار مي کند.آثار کک مک از روي پوست با هيچ ليف و صابوني پاک نمي شود ولي راه هايي براي کمرنگ شدن آنها و يا حتي از بين بردنشان وجود دارد.کک مک لکه هاي گرد ملانين است که در افراد سفيد پوست شايع تر است.اين لکه ها پراکنده هستند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ايجاد مي شوند.کک مک بيشتر در فصل تابستان روي پوست ايجاد مي شود و در زنان و مردان به يک نسبت اتفاق مي افتد.

لکه هاي کک مک چرا و چگونه بوجود مي آيند؟

بخاطر نقص در بعضي سلول هاي پوستي رنگدانه اي بنام ملانين توليد مي شود که عامل اصلي بروز کک مک است.همچنين در بعضي افراد هورمون ها تعادل ندارند و استروژن بيش از اندازه سلول هاي توليد کننده رنگ دانه را تحريک مي کند تا به محض قرار گرفتن در معرض خورشيد رنگ بيشتري توليد کنند و کک مک ايجاد شود.

براي رهايي از کک مک چکار کنيم؟

ما نميتوانيم عوامل ژنتيکي و هورموني را تغيير دهيم اما مي توانيم با پيشگيري و حفاظت و مراقبت از پوست مانع بروز کک مک شويم.پس هرروز صبح پوست خود را بشوييد و از کرم ضد آفتاب با spf مناسب استفاده کنيد و هر دو ساعت يکبار آن را تمديد کنيد.در ساعات اوج نور آفتاب يعني 10 صبح تا 4 بعدازظهر از بيرون رفتن تا حد امکان اجتناب کنيد.از کلاه هاي لبه پهن استفاده کنيد.چون بيشتر تاثيرات پرتوي فرابنفش در افراد زير 18 سال اتفاق مي افتد اگر زمينه ارثي بروز کک مک وجود دارد بايد از سنين کودکي حفاظت و مراقبت از پوست انجام شود.

 روشهای درمان کک مک پوست-www.tudartu.ir



دو ماسک مفيد براي از بين بردن کک مک

ماسک ليمو ترش:

ليمو ترش پوست را سفيد مي کند و اثر لکه ها را کم مي کند.آب ليمو ترش را روي پوست بماليد و پس از دو دقيقه با آب بشوييد و خشک کنيد.پس از چند روز لکه هاي کک مک کمرنگ مي شوند.ماسک ديگر از ترکيب عسل و آب ليمو ترش و جوانه گندم بدست مي آيد. اين مواد را با هم مخلوط کنيد و بصورت خميري روي پوست بماليد و پس از 10 دقيقه بشوييد.

ماسک ميوه:

استفاده مرتب از ماسک ميوه هايي مثل زرد آلو و توت فرنگي و خيار و انگور قرمز باعث کمرنگ شدن لکه هاي کک مک مي شود و پوستتان را شاداب مي کند.

براي درمان کک مک چه خوردني هايي مصرف کنيم؟

نميتوان گفت خوراکي ها در درمان قطعي کک مک موثرند اما ثابت شده مصرف خوراکي هاي سرشار از ويتامين c مثل سبزي هاي برگ سبز و مرکبات و پياز در درمان کک مک موثر است.بايد رژيم غذايي شما سرشار از ويتامين B5 باشد که اين ويتامين در تخم مرغ و شير و کلم و گندم موجود است.اسيد هاي چرب مانند روغن کتان و روغن هاي گياهي را در برنامه غذايي تان قرار دهيد.

ليزر درماني

استفاده از ليزر راه درمان قطعي کک مک است چون بوسيله نور ليزر رنگ دانه هاي ملانين که موجب بروز کک مک مي شوند از بين ميروند.کرم هاي ضد کک مک و لايه بردارهاي ضعيف تا حدي در کمرنگ شدن لکه ها موثر است اما بايد براي انتخاب هرنوع کرم با پزشک مشورت کنيد.در دوران ليزر درماني براي انتخاب ضد آفتاب با نظر پزشک معالج اين کار را انجام دهيد.

منبع:زيبازن

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟