loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 966 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

 

پيتزاي امروز ما غذاي بسيار خوشمزه و بسيار مناسب ميهماني هاي کوچک شبانه و يا تولد ها است . با ما همراه باشيد:

مواد لازم : براي خمير
آب                                            نيم ليتر
آرد سفيد                                   1 کيلو (تقريبا 11 دسي ليتر)
مايه خمير                                   50 گرم
نمک                                          2 قاشق چايخوري
روغن (روغن زيتون بهتر است)        4 قاشق سوپ خوري


مواد لازم : براي سس


کنسرو گوجه فرنگي    1 قوطي
پياز                          1 عدد
سير                         2 پر
آويشن (Oregan)       به ميزان لازم
نمک                        نصف قاشق چاي خوري


مواد لازم : براي داخل پيتزا


پنير پيتزا      600 گرم
پپروني        50 گرم
ژامبون        50 گرم


 مي توانيد بجاي ژامبون و پپروني گوشت چرخ کرده استفاده کنيد.

ظروف و وسايل لازم:

ماهي تابه، سيني فر ،وردنه، کاغذ روغني (کاغذ قنادي)


طرز تهيه:

آب را تا 37 درجه گرم کنيد و مايه خمير را در آن حل کنيد، نمک و روغن زيتون را هم بيفزايد، ماشين همزن را به کار بيندازيد و با افزودن کم کم آرد به آن هم بزنيد تا خمير آماده شود. در اين کار عجله نکنيد،خمير را خوب ورز دهيد .

پس از آماده شدن خمير روي آنرا با پلاستيک بپوشانيد و آنرا براي مدت 45 دقيقه در جاي تاريک به حال خود رها کنيد. زماني خمير آماده است که حجم آن دوبرابر شده باشد.

وقتي خمير آماده شد روي ميز آشپزخانه مقداري آرد بريزيد و خمير را روي آن برگردانيد، آنرا به دو قسمت مساوي تقسيم کنيد و با آنها دو چانه بزرگ درست کنيد، مقداري آرد روي ميز بريزيد و چانه‌هاي خمير را روي آرد روي ميز بچينيد. روي آنها را با پارچه تميز بپوشانيد و براي 15 تا 20 دقيقه به حال خود رها کنيد. در اين مدت وقت داريد مواد ديگر روي پيتزا را آماده کنيد.

براي تهيه سس يک قوطي کنسرو گوجه فرنگي يا به همان مقدار گوجه تازه پوست کنده را با ماشين هم زن آشپزخانه خوب خورد کنيد تا به صورت مايع درآيد. نمک و فلفل بزنيد. يک پياز و دو پر سير را هم پوست بکنيد و در مخلوط کن خوب خورد کنيد. مقدار روغن در ماهي تابه بريزيد و اول کمي پياز و سير را در آن سرخ کنيد. نيازي نيست پياز زياد سرخ بشود همين که دو سه دقيقه روي آتش ملايم قرار بگيرد کافي است. بعد از آن گوجه‌هاي خورد شده را در آن بريزيد آويشن و کمي نمک بيفزايد و آنرا روي آتش ملايم قرار بدهيد بگذاريد مايع از حالت مايع در آيد و سس سفت شود البته نه به آن اندازه که زياد سفت شود.اگر از گوشت چرخ کرده مي‌خواهيد استفاده کنيد آنرا قبل از استفاده سرخ کنيد.
 



حالا پس از اينکه چانه‌هاي خمير استراحت کرد، هر چانه را جداگانه روي ميز روي مقدار آرد قرار دهيد و با وردنه پهن کنيد. بعد روي خمير را سوس بزنيد و گوشت‌هاي انتخابي را روي آن بريزيد و پنير پيتزا را هم بيفزايد و بعد از يک طرف خمير را لوله کنيد به صورتي که بشکل يک لوله در آيد، بعد با کارد آشپزخانه خمير را ببريد، ضخامت هر قطعه (لقمه) پيتزا بايد تقريبا 3 سانتيمتر باشد.
 



روي سيني فر را با کاغذ روغني (کاغذ قنادي) بپوشانيد و قطعات پيتزا را با فاصله روي آن قرار دهيد، بعد مقداري هم پنير روي هر کدام از لقمه‌ها بريزيد و آنرا در فر وسط فر قرار بدهيد. فر بايد قبل از استفاده تا 220 درجه سانتي گراد گرم شده باشد. وقتي پيتزا ها خوب پخت آنرا خارج کنيد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟