loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 1339 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

 

آموزش بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو موضوع بسيار مفصل است ما سعي ميکنيم بهينه سازي سايت را به شما ياد دهيم که خودتان کار سئوي سايت خود را انجام دهيد، هدف از موتورهاي جستجو، جستجوگرهاي مطرح مانند گوگل، بينگ و ياهو ميباشد. با اين مقاله سعي داريم کمي اين موضوع را شرح دهيم، و برخي از موارد مهم آنرا بيان داريم، 15 گام که در اين مقاله معرفي شده توضيح بسيار مختصر دارند و فقط نام گرفته شده است، در آينده هرگام مفصل توضيح و تشريح داده ميشود.


آموزش بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

 

چرا سايت شما به بهينه سازي (سئو سازي) نياز دارد؟

اگر نوشته اي « سئو چيست؟ » را کامل خوانده باشيد نياز به پرسيدن اين سوال نداريد؛ بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو به سايت شما کمک ميکند تا با قرار گيري در صفحات اول موتورهاي جستجو، بازديدکنندگان کاملا رايگان و زيادي را از طريق موتورهاي جستجو مثل گوگل، ياهو، بينگ و … جذب کنيد، آمار بازديد سايت خود را افزايش دهيد و به تجارت الکترونيکي خود رونق بخشيد.

چگونه سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي کنيم؟

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در مدت کم ميسر نيست و يا اگر ميسر هم باشيد دوامدار نيست. سئو سازي سايت براي موتورهاي جستجو مدت زماني را ميطلبد که موتورهاي جستجو از صحت و کيفيت سايت شما مطلع گردند و در صفحات اول موتورهاي جستجو قرار دهند.

براي بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو چه گام هايي بايد برداشته شود؟

[گام اول] : انتخاب يک دامنه ( Domain ) مناسب و مرتبط به موضوع سايت

بله، داشتن يک دامين مناسب و همخواني آن با محتواي سايت نقش بسيار زيادي در سئو سايت شما دارد و همچنين کمک ميکند تا موتورهاي جستجو بهتر و سريعتر نوعيت موضوع سايت شما از روي دامنه شما تشخيص دهند.

گوگل دامنه را ترجمه ميکند ! جالب است بدانيد گوگل و بعضي از موتورهاي جستجوي پرقدرت ديگر قادر يافتن و ترجمه کلمات جستجو شده در دامنه و نوشته ها ميباشند.

ترجمه دامنه گوگل سئو

 


اگر به مثال بالا دقت کنيد مشاهده ميکنيد که کلمه « اخبار جهان » جستجو شد و آدرس news.parseek.com/World نمايش داده شد. در اين URL کلمه « اخبار » به « news » و کلمه « جهان » به « World » توسط جستجوگر قدرتمند Google Translate ترجمه شده است، همچنان کلماتي که ترجمه شده هم در آدرس هم در عنوان برجسته (Bold) شده است و يکي از دليلهايي که news.parseek.com/World رتبه اول کلمه « اخبار جهان » را گوگل دارد همين است. دقت داشته باشيد که حتما لازم نيست دامنه يا URL هاي شما به زبان انگليسي باشد. ميتواند به زبان فارسي هم باشد، و همين تاثير مثبت خود را بر روي سئو سايت شما خواهد گذاشت.

[گام دوم] : انتخاب يک سيستم مديريت محتواي (CMS) مناسب و قدرتمند

موتورهاي جستجو سايتهاي پويا (Dynamic) را بيشتر از سايتهاي ايستا (Static) دوست دارند. سيستم مديريت محتواي پيشرفته، استاندارد و قدرتمند دستگير خوبي براي شما و سايت شما خواهد بود، سيستم هاي مديريت محتوا با افزونه هاي مختلفي که بخش سئو را هم دربر ميگيرد کمکتان ميکند با بهره گيري از افزونه هاي قدرتمند سئو، سايت خود را راحتر و سريع تر بهينه سازي کنيد. وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سيستم هاي هاي مديريت محتواييست که افزونه ها (Plugins) هاي زيادي براي بهينه سازي براي موتورهاي جستجو دارند،

[گام سوم] : طراحي حرفه اي و رعايت استاندارد ها

موتورهاي جستجو عاشق سايتهايي هستند که حرفه اي و استاندارد طراحي شده باشند؛ طراحي سايت با هر زباني باشد تفاوت خاصي ندارد ولي مهم اينست که در طراحي سايت استانداردهاي W3C رعايت گردد. استفاده از HTML5 به جاي HTML و CSS3 به جاي CSS توصيه ميگردد. سايت شما بايد طوري طراحي گردد که استفاده از آن هم براي کاربر هم براي موتورهاي جستجو آسان و راحت باشد، زياد از جاوا اسکريپت استفاده نشده باشد، سنگين نباشد، از تصاوير و فلش زياد استفاده نشده باشد.

[گام چهارم] : انتخاب يک ميزبان قدرتمند و عالي

داشتن يک هاست عالي و پر سرعت بر روي سئو سايت شما تاثير مثبت زيادي دارد. اگر ميخواهيد سايت خود را حرفه اي بهينه سازي کنيد، افغان سئو توصيه ميکند از سرويس ميزباني اشتراکي استفاده نکنيد، بر روي سرور هاي هاست اشتراکي سايتهاي مختلف زيادي روي آن قرار دارند، اگر تعداد سايتهاي اسپم اين سايت زيادتر از تعداد سايتهاي غيره اسپم و سايت هاي خوب سرور اشتراکي زياد شوند، سايتهاي مجاور بد بر روي سايتهاي خوب تاثير بد ميگذارد. اگر بودجه خريد يک سرور اختصاصي يا يک سرور مجازي اختصاصي را نداريد، حد اقل يک IP جداگانه براي سايت خود خريداري کنيد تا از سايتهاي ديگر سرور متمايز شويد. زيرا اگر IP يک سرور اسپم شناخته شود روي تمامي سايتهاي آن سرور تاثير بد خواهد گذاشت و اگر براي شما امکان خريد سرور، VPS و آي پي اختصاصي را نداريد حد اقل سايت هاي مجاور سرور را بررسي کنيد که سايت اسپم رو آن قرار نداشته باشد. براي بررسي سايت هايي مجاور ميتوانيد از ابزار Reverse IP Lookup استفاده کنيد و آدرس يا آي پي سايت را وارد کنيد تا ليست سايت هاي مجاور را در کمتر از چند ثانيه مشاهده کنيد.

[گام پنجم] : توليد محتواي سودمند و مفيد

ديگر چيزي کپي نکنيد! موتورهاي جستجو به شدت از سايتهاي کپي بردار متنفر هستند، سعي کنيد از اول محتواي مفيد و جديد توليد کنيد و با Copy خداحافظي کنيد. قبل از توليد محتوا بايد دقت داشته باشيد که تنها محتوايي را بنويسيد که با موضوع سايت شما ارتباط داشته باشد. مثلا اگر در سايت فروش لوله اي پلاستيکي شما آموزش نصب لينوکس را قرار دهيد نتيجه اي مطلوبي حاصل نميکنيد. و نکته اي مهم ديگر اينکه سعي کنيد بسيار کوتاه و بسيار بلند ننويسيد! موتورهاي جستجو مقاله هايي که بسيار کوتاه هستند و يا بسيار طولاني هستند نميپسندند. (پست هايي که منتشر ميکنيد حداقل ميبايست کمتر از 300 حرف نباشد).

[گام ششم] : عنوان ها و توضيحات مناسب، کليدي و مرتبط

مهمترين چيز در سئو عنوان صفحه يا همان Title است! عنوان ها مشخص ميکنند صفحه اي شما در مورد چيست؟ و عنوان ها در موتورهاي جستجو نمايش داده ميشوند و ذخيره ميشوند، لذا در انتخاب عنوان هاي مناسب، کاربردي و کليدي دقت کنيد، عنوان ها را زياد طولاني نکنيد. استفاده عنوانهايي نظير : سئو|بهينه سازي سايت براي گوگل| بهينه سازي موتورهاي جستجو| سئو سازي سايت اين حالت به اصطلاح stuff گفته ميشود و پيشنهاد نميگردد، عنوان ها بايد مناسب، مرتبط، و طولاني نباشد. ( حد اکثر نمايش عنوان در گوگل 70 کارکتر ميباشد).

توضيحات ها : توضيحات ها يا Deprecation متن هايي هستند که زير عنوان سايت شما براي جستجوگر ها در موتورهاي جستجو نمايش داده ميشوند. استفاده از توضيحات مرتبط، نه چندان طولاني توصيه ميگردد. توضيحات را پر از کلمات کليدي سايت خود نکنيد! توضيحات مانند تصوير ذيل در گوگل به نمايش در ميآيد؛ با نوشتن توضيحات خوب و ترغيب کننده کاربران را وادار کنيد که روي سايت شما کليک کرده و وارد سايت شما شوند.

 

meta description - توضیحات

[گام هفتم] : ساخت فايل Robots.txt و محدودي سازي دسترسي

صلاح نيست موتورهاي جستجو به هر قسمت سايت شما دسترسي داشته باشند و هر قسمتي که از سايت شما را که ميبينند ايندکس کنند. شما با قرار دادن فايل Robots.txt در root هاست خود ( در پايان بايد در چنين آدرسي در دسترس باشد www.afghanseo.com/robots.txt) و درج دستورات مفيد مبني بر قسمتهايي که موتورهاي جستجو اجازه دسترسي و ايندکس آنرا دارند، موتورهاي جستجو را منع کنيد از قسمت هاي که لازم نيست ايندکس شود. زيرا ايندکس شدن بعضي از قسمتهاي سايت باعث صدمه زدن به سايت شما خواهد شد.

با منع سازي موتورهاي جستجو از قسمتهاي غير ضروري، شما به سايت خود کمک ميکنيد که قسمتهاي که داراي محتواي تکراري هستند و يا براي موتورجستجو کاربرد ندارد ايندکس نشود، مثلا آدرسهايي مانند www.tudartu.ir/cat/1 نياز به ايندکس شدن در گوگل را ندارند.

[گام هشتم] : معرفي براي موتورهاي جستجو

بعد از اينکه گام هاي اول تا ششم را برداشتيد سايت خود را براي موتورهاي جستجوي مطرح مثل: گوگل، بينگ معرفي و ثبت کنيد.

معرفي سايت به گوگل – Webmaster Tools – Crawl URL

معرفي سايت به بينگ – Submit your Site to Bing

[گام نهم] : ثبت سايت در Webmaster Tools موتورهاي جستجو

با ثبت سايت خود در بخش Webmaster Tools موتورهاي جستجو که براي مديران سايت ساخته شده است شما ميتوانيد اطلاعات دقيقي را درباره سايت خود مشاهده کنيد، تنظيمات زيادي را انجام دهيد و با پيشنهادات آنجا، مشکلات سايت خود را برطرف و به سوي بهينه سازي سالم حرکت کنيد.

ابزارهای مدیران سایت در گوگل – Google Webmaster Tools

ابزارهای مدیران سایت در بینگ – Bing Webmaster Tools



[گام دهم] : فعاليت در شبکه هاي اجتماعي

حضور فعال در شبکه هاي اجتماعي مانند فيس بوک، گوگل پلاس و تويتر به بهينه سازي سايت شما کمک ميکند، صفحه اي در فيس بوک، گوگل پلاس و تويتر براي سايت خود بسازيد، لينک سايت خود را در آن قرار دهيد و افراد زيادي از شبکه هاي اجتماعي به سوي صفحات خود بکشانيد تا با صفحات در ارتباط باشند.

[گام يازدهم] : لينک سازي (Link Building) و افزايش لينکهاي ورودي

لينک بيلنديگ صحيح و افزايش لينک هاي ورودي سالم به بهينه سازي سايت شما کمک ميکند. از شبکه هاي اجتماعي براي لينک بيلدينگ سالم ميتوانيد استفاده کنيد و اگر قصد افزايش لينک هاي ورودي سالم را داشتيد هيچ گاه تبادل لينک نکنيد و هيچگاه لينک خريداري نکنيد! زيرا به سايت شما ضربه زياد و در بسي موارد ضربات جبران ناپذيري را وارد ميکنند. شما با افزايش محتواي مفيد، جديد و متفاوت کاربران زيادي را جذب ميکنيد، آنان از مطالب شما خوششان ميآيد و لينکهاي شما را در سايتها، وبلاگها و شبکه هاي اجتماعي قرار ميدهند و اين کاملا طبيعي و سودمند است. نوشتن پست ميهمان هم براي لينک سازي موثر خواهد بود.

[گام دوازدهم] : معرفي سايت در دايرکتوري هاي لينک قدرتمند و سالم

وجود لينک شما در دايرکتوري هاي قدرتمند و سالم مانند Dmoz و Yahoo Directory کمکتان ميکند تا کاربران بيشتر را به سايت خود جذب کنيد، افزايش پيج رنک و رنکينگ داشته باشيد.

توجه ! هيچگاه از دايرکتوري هاي تبادل لينک رايگان که حاوي هزاران لينک هستند استفاده نکنيد، که به سايت شما آسيب زيادي ميرسانند ( براي يافتن نمونه دايرکتوري هاي تبادل لينک خراب کلمه « تبادل لينک رايگان » را جستجو کنيد.)

[گام سيزدهم] : استفاده از آمارگيرهاي قدرتمند نظير Google Analytic

استفاده از آمارگيرها به شما کمک ميکند تا روند افزايش بازديد و ورودي سايت خود را از موتورهاي جستجو مشاهده کنيد، نقاط قوت و ضعف را پيدا کنيد و در پي حل مشکلات آن شويد. يکي از بهترين آمارگيرهاي جهان اينترنت Google Analytic است.

[گام چهاردهم] : براي کاربران کار کنيد نه موتورهاي جستجو

امروز موتورهاي جستجو بسيار هوشمند شده اند، اگر شما براي کاربران کار کنيد و هدف شما فقط رضايت آنها باشند موتورهاي جستجو هم شما را دوست دارند و در صفحات اول آنها قرار داريد ولي اگر هدف شما فقط و فقط موتورهاي جستجو باشد نه کاربر؛ موتورهاي جستجو هم شما را دوست ندارند و در صفحات اول ليست نميکنند. شايد فکر کنيد که موتورهاي جستجو از کجا ميفهمند؟ هزاران تفاوت بين سايتهايي که براي کاربر کار ميکنند به جاي موتور جستجو وجود دارد و اين کار براي موتورجستجو هاي هوشمند که بماند براي انسان هم قابل تشخيص است.

[گام پانزده هم] : صبر، صبر و صبر

همانطور که در اول گفته شد ميبايست صبور باشيد، عجله نکنيد، به موتورهاي جستجو مهلت دهيد تا سايت شما را بررسي کنند و از صحت و کيفيت آن باخبر شوند و در صورت عبور از آزمون هاي سنجش کيفيت سايت، سايت شما در صفحات اول کلمات جستجو شده ليست کنند.

منبع:afghanseo.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟