loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 1243 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)

 

دختران ورزشکار به مکمل آهن نياز دارند
رئيس انستيتو ملي تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي کشور گفت :

دختراني که ورزش‌هاي سنگين انجام مي‌دهند، بايد از مکمل‌هاي آهن و در صورت گياهخوار بودن از ويتامين B12 و مواد مغذي ديگر استفاده کنند.
احمدرضا درستي‌مطلق اظهار داشت: افرادي که مواد غذايي، نياز بدنشان را تأمين نمي‌کنند، لازم است زير نظر پزشک متخصص از مکمل‌‌هاي غذايي استفاده ‌کنند. او افزود: گاهي اوقات حجم غذاي مصرفي کافي بوده ولي نياز بدن را از نظر ويتامين و ريزمغذي‌ها تأمين نمي‌‌کند که در اين صورت نيز لازم است افراد مکمل‌هاي غذايي را مورد استفاده قرار دهند.
درستي مطلق همچنين در خصوص مکمل‌هايي که ورزشکاران و برخي از نوجوانان مصرف مي‌کنند، اظهار داشت: گاهي غذاي مصرفي ورزشکاران و نوجوانان کليه مواد مورد نياز بدن آنها را تأمين نمي‌کند بنابراين از مکمل‌هاي غذايي استفاده مي‌کنند.

 دختران ورزشکار به مکمل آهن نیاز دارند,www.tudartu.ir



وي تصريح کرد: نمي‌توان گفت که هيچکس به مکمل غذايي نياز ندارد، بلکه بايد بر اين نکته تاکيد کرد که مکمل‌ها زير نظر متخصص مصرف شود. رئيس انستيتو ملي تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي کشور درباره عوارض استفاده از مکمل‌ها گفت: مصرف مکمل‌ها بيش از نياز بدن موجب بروز عوارضي در بدن فرد مي‌شود که ممکن است شديد و خطرناک باشد.

وي در زمينه مصرف انواع مکمل‌هاي غذايي در ورزشکاران گفت: برخي از ورزشکاران از مکمل‌هاي اسيد آمينه به شکل گلوتامين‌ها ، آرژنين‌ يا ترکيب ساير مواد همچون کراتين و پودر پنير مصرف مي‌کنند.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: اين مواد، پروتئين‌هايي هستند که گاهي برخي از افراد به آن نياز دارند اما در صورت مصرف بيش از حد آن به کبد و کليه آنها لطمه وارد مي‌کند.

درستي مطلق با اشاره به انواع مکمل‌‌ها اظهار داشت: مکمل‌ها به 2 دسته درشت‌مغذي‌ها و ريزمغذي‌ها تقسيم مي‌شوند. رئيس انستيتو ملي تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي در ادامه بيان داشت: از درشت مغذي‌ها مي‌توان به پروتئين، کربوهيدرات‌ها و چربي‌هايي از قبيل اسيدهاي چرب و از ريزمغذي‌ها مي‌توان به ويتامين‌ها و انواع موادمعدني اشاره کرد . او در مورد سرمنشاء مکمل‌هاي غذايي بيان داشت: مکمل‌ها از مواد گياهي، حيواني و شيميايي به دست مي‌آيند.

درستي مطلق درباره سن مصرف مکمل‌هاي غذايي تصريح کرد: مکمل‌هاي غذايي از سن 6 ماهگي همراه شير مادر در قالب شربت يا قطره ممکن است استفاده شود . همچنين بدن برخي سالمندان نيز به مکمل نياز دارد. وي اضافه کرد: در علم تغذيه توصيه مي‌شود با مصرف کافي، مناسب و متعادل مواد غذايي، نيازهاي بدن تامين شود و در صورتي که افراد از غذاي مصرفي، مواد ضروري را دريافت نکنند لازم است از مکمل‌هاي غذايي استفاده کنند.
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟