loading...
سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu
محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 3150 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)

 

کشتي کج چيست؟

کشتي کچ بازي خشن و نمايشي مخصوص به کشور آمريکا ميباشد.اين کشتي نمايشي در آمريکا «کشتي حرفه‌اي» و در فرانسه «کچ» ناميده مي‌شود. نام آن در فارسي از نام فرانسوي آن گرفته شده و گاه «کشتي کج» هم ناميده مي‌شود.


کشتي کج در اوايل به صورت بازي ايي همانند بوکس درآمده بود و طرفداران اندکي داشت و کج کارها در باشگاه هاي کوچک و محلي بازي مي کردند.کم کم کشتي کج در سراسر امريکا رواج يافت و به سرگرمي محبوب تبديل شد و باشگاه هايي با سرمايه گذاري بيشتري بر روي کج کارها تاسيس شد.

.يکي از پايه گذاران اصلي کشتي کج کسي نبود جز Vincent James mcmahon ايشون کسي نيست جز پدر وينس مکمهن رييس کمپاني wwe .در طي ساليان  هم وينس مکمن هم پدرش در باشگاه هاي مختلف فعاليت کردند و استاره هاي مختلف جذب کردند تا جايي که کشتي کج يکي از سرگرم کننده ترين برنامه هاي تلوزيوني در آمريکا تبديل شد.
 

کشتی کج,www.tudartu.ir



کشتي کج

وينس مکمن در سال 1979 با نام WWWمخفف world wide wrestling شروع به کارکرد و قدم به قدم اين کمپاني رو به شهرتي جهاني رساند.او در سال 1983 نام کمپاني رو به WWF يعني world wrestling federation تغيير داد و تا سال 1994 اين نام باقي ماند و بعد از آن به علت فشار مجلس امريکا به اين کمپاني،قوانين اين کمپاني رو عوض کرد و به نام WWE مخففWORLD WRESTLING ENTERTAINMENT تغيير داد.اين کمپاني هم اکنون يکي از معروف ترين باشگاهاي کشتي کج ميباشد و مسابقات اين باشگاه در سراسر دنيا پخش ميشود.

انواع مسابقات کشتي کج

 
Single Match
اين مسابقه ي کشتي کج به صورت 2 نفره برگزار ميشود .در اين مسابقه کشتي کج استفاده از هر نوع وسيله ممنوع است.
اگر بازيکنان بيرون از رينگ باشند و داور تا شماره 10 شمرد و به رينگ بر نگشتند بازنده ميشوند و اگر هر دو انها بيرون ماندند مسابقه Draw يا مساوي ميشود.
براي غلبه بر حريف در اين نوع از کشتي کج بايد بازيکن روي حريف بيافتد.بشيند و يا طوري که بر او غلبه کرده باشد و کمر بازيکن حريف روي زمين باشد.داور تا شماره 3 ميشمارد اگر بازيکن کمر خود را از سطح زمين يا دست خود را بلند کرد بازنده نميشود بازي ادامه پيدا ميکند .به اين عمل Pinfall گفته ميشود.
باز هم در اين نوع کشتي کج راه ديگري براي پيروزي وجود دارد که حريف را با حرکتهاي کششي تسليم کرد.که بازيکن در برابر اين فن نتواند استقامت کند و دست خود را به علامت تسليم به زمين زند.که به اين روش Submission گفته ميشود.
در اين مسابقه کشتي کج اگر کس ديگري دخالت کرد بازي به نفع ان کسي که مورد هجوم قرار گرفته ميشود و با راي داورها برنده ميشود و همينطور اينکه اگر از عمد به داور ضربه اي ايجاد شود خود داور بازي را به نفع ديگري به پايان ميرساند و اين عمل را Disqualification که مخفف ان Dq است نامگذاري کرده اند.

 

Tag team match



کشتي کج,تاريخچه کشتي کج,کشت

کشتی کج,تاریخچه کشتی کج,کشتی کج زنان,www.tudartu.ir



اين مسابقه ي کشتي کج به صورتي شريکي انجام ميگيرد 2 به 2 يا 3 با 3 يا 4 به 4 و يا حتي 5 به 5 نفر تشکيل ميشود.در اين مسابقه ي کشتي کج بايد 2 نفر در رينگ با هم مسابقه دهند و شريکهايشان از بيرون منتظر بمانند تا به انها tag يا دست داده شود يعني با هم دست ميدهند يا اينکه با دست به بدن شريک خود ميزند و او وارد شده و ديگري بايد از رينگ بيرون رود.در اين مسابقات کشتي کج هم نبايد از وسايل استفاده کرد و بيرون از رينگ داور تا شماره 10 ميشمارد البته کسي که بايد در رينگ حضور داشته باشد.

هر دو حريف در خارج از رينگ گوشه مخالف يکديگر بايد قرار گيرند و روش برنده شدن در اين مسابقه مانند مسابقه single است.اگر شريک خود را در حال باخت ديدند ميتوانند وارد رينگ شود و براي چند ثانيه در رينگ باشند که البته با شماره داور بايد برگردند.اما همين مسابقه ي کشتي کج هم شيوه هاي مختلفي دارد.

tag team tornado
در اين نوع از کشتي کج هر دو شريک در رينگ هستند و با دو شريک حريف مسابقه ميدهند تمام قوانين ديگر مانند تيگ تيم مچ ساده است.

table tag team match
اين نوع کشتي کج هم به اين صورت است که هر 2 در رينگ هستند با اين تفاوت که براي برنده شدن فقط بايد بازيکن حريف را روي ميز قرار دهند و طوري که ميز شکسته شود حريف را از پا در آوردند.

6man elimination tag
اين مسابقه ي کشتي کج به صورت 3 به 3 است گاهي هم بيشتر اما اگر در حالت عادي باشد يعني از elimination استفاده نشود مانند مسابقه 2 به 2 است اما در elimanation tag هر کدام که در رينگ مسابقه ميداند باختند بايد رينگ را ترک کرده و به رخت کن خود بروند و شريکانشان ادامه دهند و در اخر کساني که مانده اند برنده ميشوند.

Triple Threat Match
اين مسابقه ي کشتي کج 3 نفره برگزار ميشود شريکي وجود ندارد و يک نفر در اين مسابقه برنده ميشود قوانين مانند قبل است و فقط اينکه هر بازيکن نبايد بگزارد که حريفش از ديگري برنده شود .

Fatal 4 way
اين مسابقه کشتي کج دقيقا مانند مسابقه 3 نفره است با اين تفاوت که به جاي 3 نفر 4 نفر شرکت ميکنند.

Handicap match
اين مسابقه را مسابقه تعادل نام گزاري کرده اند.معمولي ترين ان مسابقه 1 نفر به 2 يا بيشتر است.در اين نوع کشتي کج اگر 1 به 2 يا بيشتر باشد بازيکن 1 نفره بايد با همه انها مسابقه دهد بيشتر اوقات به صورت تگ تيم است يعني بقيه بازيکنان بيرون از رينگ منتظر تگ ميشوند.گاهي هم همه در رينگ ميباشند.

Handicap match tag team match
اين مسابقه تگ تيم است با اين تفاوت که ممکن است 3 به 2 يا 4 به 2 يا 4 به 3 و غيره باشد.

Royal rumble
اين مسابقه کشتي کج در رينگ رويال رامبل برگزار ميشود يعني سالي يک بار.
اين مسابقه بين 30 مرد برگزار ميشود. از شماره 1 شروع ميشود و بعد از 2 دقيقه بازيکن بعدي وارد رينگ ميشود تا به نفر 30 برسد پين فال يا همان شمارش 3 براي پيروزي وجود ندارد .تنها راه پيروزي اين است که بازيکن حريف خود را از بالاي طناب اول به بيرون بيندازد اگز بازيکن خود را کنترل کرد و پاهايش به زمين نخورد ميتواند به بازي برگردد. اگر از زير بند اول به بيرون افتاد هم ميتواند برگردد و سرانجام اينکه يک نفر بايد در رينگ بماند تا در رينگ رستل مانيا با قهرمان جهان مسابقه دهد براي کمربند مسابقه دهد.

Stage Of Hell 3
اين مسابقه کشتي کج در واقع سه نوع مسابقه پشت سر هم است.که چه نوع مسابقه هاي بايد بين انها بر گزار شود را مدير مسابقات تعيين ميکند.بازيکنان بايد مسابقه حد اقل 2 مسابقه را برنده شوند مثلا مسابقه اول را اگه برنده شدند و مسابقه بعد را باختند بايد مسابقه 3 را برنده شوند تا سرانجام پيروز گردند.گاهي هم مسابقه اول و دوم را هر دو ميبرند و بايد مسابقه اخر را به نفع خود به پايان برسانند.

Backstage brawls
 

آشنایی با تاریخچه کشتی کج | wwe history



در اين نوع از کشتي کج مسابقه بين دو نفر است و ازاد هستند از وسايل استفاده کنند . اين مسابقه در رينگ برگزار نميشوند بلکه در داخل استاديوم حتي در پارکينگ و يا اتاقهاي ان انجام ميگيرد.

Battle Royal Match

کشتی کج,تاریخچه کشتی کج,کشتی کج زنان,www.tudartu.ir

اين مسابقه کشتي کج بين 4 نفر يا پنج نفر يا 6 نفر يا گاهي اوقات بيشتر برگزار ميشود.در اين مسابقه مانند مسابقه 4 نفره است با اين تفاوت که هرکس بازنده شد بايد از رينگ بيرون رود و بقيه ادامه دهند تا يکي باقي بماند.


Battle royal over top rope


آشنایی با تاریخچه کشتی کج | wwe history

اين هم مانند مسابقه قبل است اما کسي با شماره برنده نمشود بلکه بايد مانند رويال رامبل از بالاي طناب بيرون بياندازند و اين هم بين 4 .5 .6 و يا بيشتر برگزار ميشود.

Buried alive match


کشتی کج,www.tudartu.ir

اين مسابقه کشتي کج بيشتر مخصوص اندرتيکر است همه وسايل آزاد است و بيرون از رينگ گودالي به شکل قبر درست شده است و يا اينکه از تابوت استفاده ميشود و بازيکن بايد حريف را درون ان انداخته و درب ان را ببند و يا ان را خاک کند وجود دارد که از تابوت استفاده ميشود.

Elimination chamber match

کشتی کج,www.tudartu.ir
و اما اين نوع کشتي کج بين 6 مرد برگزار ميشود.اين مسابقه در يک نوع قفس برکزار ميشود .4 نفر انها درون قفس شيشه اي هستند و دو نفر بيرون مسابقه ميدهند و بعد از چند دقيقه تک تک درب انها باز ميشود وبه جمع انها ميپيوندند.هيچ شريکي وجود ندارد و هر کس باخت از قفس بيرون ميرود تا يکي باقي بماند.

First blood match

اين مسابقه نبايد بازيکنان به طور مستقيم از وسايل استفاده کنند و شمارش 3 هم وجود ندارد فقط هرکس که زود تر از صورتش خون بيايد بازنده ميشود.

Hardcore match & street fight match

اين مسابقه با تمام وسايل است بازيکنان ازاد هستند که از هر وسيله اي استفاده کنند . شامل :Single . tornedo tag team . tornedo tag team 6 man . triple threat . fatat 4 away برگزار ميشود.


Hell in a cell match

کشتی کج,تاریخچه کشتی کج,کشتی کج زنان,www.tudartu.ir

و اما اين مسابقه کشتي کج که در قفس برگزار ميشود.بازيکنان ميتوانند از قفس بيرون بيايند حتي بالاي قفس بروند . بالاي اين قفس سقف دارد . شمارش داور در همه جا وجود دارد. همه چيز آزاد است و ميتوانند از وسايل استفاده کنند و به صورتهاي مختلف Single. Tornado tag team triple theat .fatal 4 away

انجام ميشود.

Steel Cage match


اين نوع کشتي کج هم در قفس است اما کسي نميتواند خارج شود اين قفس سر باز است و سقفي وجود ندارد .اگر کسي تنوانست ازقفس بالا رود و به بيرون بيايد برنده ميشود . البته اين مسابقه با شمارش و تسليم بازيکن هم صورت ميگيرد.استفاده از وسايل خظا محسوب ميشود. و  مسابقات :Single. Tornado tag team triple theat .fatal 4 awayدر آن صورت ميگيرد.

Iron man match
مسابقه اي که در ان تايم مشخص ميکنند گاهي اوقات 1 ساعت گاهي 30 دقيقه يا کمتر که در اين تايم بازيکنان بايد تعداد بيشتري از بازي را برده باشند مثلا 0-1 و2-1 و ... اگر بازي نتيجه نتيجه تساوي داشت برنده ندارد و مساوي ميشود. اين مسابقه 1 به 1 برگزار ميشود و قانون همان مسابقه 1 به 1 را دارد.

Ladder match
در اين نوع از کشتي کج بازيکنان بايد به وسيله نردبان خود را به بالا برسانند و کمربند يا وسيله اي که در بالاي رينگ اويزان هست را بردارند بيشتر اوقات کمربند در ان قرار دارد و هر کس توانست ان را بردارد برنده است .اين مسابقه خطا و شمارش داور ندارد. مسابقات به صورت :Single. Tornado tag team. triple theat .fatal 4 awayبرگزار مي شود .

Triple threat tornado tag team
اين همان مسابقه تگ تيم است با اين تفاوت که بين سه گروه دو نفره برگزار ميشود .سه بازيکن در رينگ و 3 بازيکن بيرون قرار خواهند داشت. مانند مسابقه سه نفره و هر کس به شريک خود تگ يا دست ميدهد و خود ش بيرون ميرود.

Last man standing match
اين مسابقه ي کشتي کج هم دو نفره است و ازاد هستند از وسايل استفاده کنند و شمارش 3 وجود ندارد بلکه بازيکنان انقدر مسابقه ميدهند تا يکي از انها نقش زمين شود و داور تا شماره 10 ميشمارد اگر بلند نشد يعني زانوي خود را از زمين بلند نکرد بازنده است.

Submission match
اين مسابقه به دو صورت انجام ميشود معمولي و تايمي.بازيکنان بايد با فنون کششي حريف را تسليم کنند.در مسابقه تايمي مانند مسابقه ايرون من هرکس تعداد بيشتري را برنده شده بود پيروز از مسابقه بيرون مي آيد.

Table match
مسابقه ميز. در ان گاهي اوقات شمارش داور وجود دارد گاهي هم فقط با شکستن ميز به همراه بازيکن حريف برنده ميشوند. يعني بازيکن را روي ميز قرار ميدهند و ضربه اي به او ميزنند که ميز خورد شود.اين مسابقه به صورت هاي :Single. Tornado tag team. triple theat .fatal 4 away. Triple threat tornado tagبرگزار ميشود .

TLC match or table , lader and chair match

کشتی کج,www.tudartu.ir

اين مسابقه ي کشتي کج با وسايل مخصوص يعني ميز نردبان و صندلي استفاده ميشود و معمولا اگر بر سر کمربند باشد مانند مسابقه نردبان در بالا قرار ميگيرد ولي اين مسابقه شمارش 3 داور هم وجود دارد.Single. Tornado tag team. triple theat .fatal 4 away

برگزار ميگردد.

Lumber jack match

در اين نوع کشتي کج هر بازيکن ميتواند همراه با تعدادي از دوستانش در اين مسابقه شرکت کند يک نفر در رينگ و دوستانش دربيرون او را حمايت ميکنند اگر بازيکن حريف بيرون از رينگ جلوي دوستان حريفش افتاد آنها ميتوانند به او ضربه بزنند. بقيه قوانيين مانند مسابقه دو نفره است.

Bra & panties

اين نوع مسابقه کشتي کج، مخصوص زنهاي کشتي کج کار است در اين مسابقه زنها فقط بايد لباسهاي حريف را از تنش جدا کنند و هرکس بيشتر و زودتر اينکار ار کرد طوري که ان را نيمه برهنه کند برنده است .


Money in the bank


آشنایی با تاریخچه کشتی کج | wwe history
در مسابقات رستل مانيا اين مسابقه را شاهد خواهيد بود مانند مسابقه نردبان اما به جاي کمربند يک کيف در ان بکار گرفته شده که پول ريادي درکيف قرار دارد هرکس توانست ان را بردارد صاحب کيف خواهد شد.اين مسابقه بين 8 مرد برگزار ميگردد.

I Quit match

در اين مسابقه همه چيز آزاد است شمارش3 داور و بيرون از رينگ وچود ندارد هر وقت يکي از بازيکنان در ميکروفن اعلام شکست کرد ( گفت : I Quit ) مسابقه خاتمه پيدا ميکند .  کلمه ( I Quit ) به اين معناست:من تسليمم .

Punjabi Prison match


آشنایی با تاریخچه کشتی کج | wwe history
اين نوع مسابقه کشتي کج فقط 2 بار در WWE انجام شده و کسي که اين نوع رو اورد Great Khali بود از هندوستان.اين سبک مخصوصو هندوستانه و برنده کسيه که بتونه از هر دو قفس فرار کنه.
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟